Evo i konačne krune projekta na kojem su radile učenice 3.b i 4.b razreda i njihove mentorice. Da se podsjetimo, o kakvom je projektu riječ.

Od listopada 2024. naša škola je bila dio  eTwinning projekta pod nazivom Baš je IN biti GREEN 4.0  u kojemu osim škola iz Hrvatske sudjeluju i škole iz Turske, Malte, Italije i Srbije.
Školu kao i učenike četvrtog i trećeg  razreda ekonomskog smjera u projekt su uključile profesorice Davorka Demo i Kornelija Peraić.
Učenice koje sudjeluju u projektu su: Marija Dučkić i Marija Mikulić (učenice 3.B razreda), te  Dunja Pelicarić  i Mia Tomić (učenice 4.B razreda)

Učenice  su imale priliku raditi zajedno sa svojim vršnjacima iz ostalih Europskih zemalja te razmjenjivati znanja i iskustva. Cilj ovog projekta je bio osvijestiti potrebu očuvanja okoliša i brige za održivi način života i rada.

Projektne aktivnosti koje su učenici odradili su bile:

  • 1. aktivnost – Reduce-Reuse-Recycle – aktivnost se provodila u vremenu obilježavanja Europskog tjedna održivog razvoja od 18. 9. do 8. 10. 2024.
  • 2. aktivnost – 17 ciljeva održivog razvoja – aktivnost se provodila u vremenu obilježavanja EU Code Weeka od 14. – 27. 10. 2024. tj. do kraja 2024. godine.
  • 3. aktivnost – Naš pogled u zeleno – svaka škola se morala predstaviti sa slikom u kojem dominira zelena oaza kao dio škole. Zahvaljujući našem lijepom dvorištu to nije bio nikakav problem za naše učenice.
  • 4. aktivnost – Klimatske promjene – u ovoj aktivnosti učenice su trebale slikom, videom, prezentacijom ili posterom izraziti svoj pogled na klimatske promjene, prokomentirati sadašnje stanje u kojem se nalazimo i pokušati navesti neka moguća rješenja.
  • 5. aktivnost – Zeleni izazov – u ovoj aktivnosti učenici biraju neki izazov koji u sebi sadrži zaštitu okoliša ili neku aktivnost vezanu uz tu temu, od čišćenja okoliša, do sadnje cvijeća.
  • 6. aktivnost – Održiva potrošnja/ Zeleni potrošač — aktivnost se provodila u vremenu obilježavanja Svjetskog dana prava potrošača 15. 3. 2025. U okviru aktivnosti učenice su izražavale svoje stavove vezano za zaštitu potrošača, plakatom, slikom ili infografikom.

Ciljevi projekta su bili:

  • podići svijest učenika o izazovima održivog razvoja u svijetu te na poduzimanje konkretnih akcija vezanih uz klimatske promjene i okoliš;
  • razvijati medijsko obrazovanje i medijsku pismenost putem aktivnog stvaranja različitih vrsta medija;
  • razvijati IKT vještine;
  • razviti interdisciplinarne vještine kao što su istraživanje, inicijativa, kreativnost, komunikacija te primijeniti suradničke i timske vještine, vještine kritičkog mišljenja i rješavanja problema

I za sami  kraj projekta učenici i nastavnici su popunili evaluacijske ankete.

Cijeli projekt sa odrađenim aktivnostima i dokazima za njih smo prijavili za oznaku nacionalne kvalitete.

Oznaku dodjeljuje Povjerenstvo, ukoliko su zadovoljeni kriteriji za nju, a to znači puno različitih aktivnosti za učenike kroz projekt uz korištenje različitih web 2,0 alata, zatim komunikacija među učenicima iz različitih škola i zemalja na odgovarajućoj razini.

Hvala našim dragim učenicama na trudu i radu, jer i ovaj puta se pokazalo da se rad isplati.

Nadam se da će učenicama maturanticama ovo iskustvo pridonijeti lakšem uključivanju u projekte na odabranih fakultetima koje su upisale.

I na kraju pozivamo sve učenike da se u što većem broju odazivaju na ovakve projekte, jer osim dodatnih sadržaja, iskustava i kompetencija koje mogu steći, tu je i nezaboravno i jedinstveno iskustvo suradnje, druženja i razmjene mišljenja sa ostalim učenicima bez obzira iz koje zemlje dolaze.

Skip to content