Pod pokroviteljstvom Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih obilježavanje Tjedna cjeloživotnog učenja provodi se od 2. do 10. prosinca 2024. godine.
Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna obrazovna kampanja, čiji je cilj podizanje svijesti o važnosti učenja i obrazovanja. Radi se o UNESCO-ovoj inicijativi koja je pokrenuta 1999. godine, a svake godine obilježava se u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija.
Naša škola svake godine sudjeluje u obilježavanju ovog tjedna na različite načine, bilo sajmovima, organiziranjem predavanja ili prezentacija učenika. Ove godine na inicijativu nastavnice ekonomske grupe predmeta Davorke Demo, prof. izvrsni savjetnik, odlučili smo se za predavanja na međužupanijskoj razini i okrugli stol pod nazivom “Strukovno obrazovanje i ospobljavanje za bolji život” a koje se održalo prema prijavi na stranicama TCU 3. prosinca 2024. godine od 15:00 do 20:00 sati u Biogradu na Moru (online putem Teams platforme). Osim osam predavača sudjelovali su i drugi nastavnici i pedagoginja škole.
Predavanja su bila:
“Kurikularni pristup strukovnom obrazovanju”, Jasenka Rašetina, dipl. oec (Komercijalno-trgovačka škola, Split);
“Suradnja nastavnika u projektnoj/problemskoj nastavi”, Anita Grbić, mag. oec (Ekonomska i trgovačka škola, Dubrovnik);
“Prednosti korištenja chatbotova u strukovnom obrazovanju”, Suzana Mikulić, dipl. oec (Ekonomska i upravna škola, Split) i Nada Ratković, mag. oec (Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića, Sinj);
“Erasmus+ i projekti međužupanijske suradnje škola u strukovnom obrazovanju”, Anita Kocman, dipl. oec (Ekonomsko-birotehnička i trgovačka škola, Zadar);
“Inovativne metode poučavanja strukovnih predmeta”, dr.sc. Kristina Vukošić, dipl. oec (Ekonomska škola, Šibenik);
“Digitalni alati u strukovnom obrazovanju”, Kornelija Peraić, dipl. oec i Davorka Demo, dipl. oec (Srednja škola Biograd na Moru, Biograd na Moru).
Nakon predavanja nastavnice su održale okrugli stol. Raspravljale su koliko smo spremni za modularnu nastavu, te sa kakvim ćemo se sve izazovima susretati pri njenom provođenju.
Zaključak je na kraju bio da svi u većoj ili manjoj mjeri koriste suvremene metode poučavanja, kojima je učenik u fokusu poučavanja, što je i cilj, te da je većina koristila projektnu i istraživačku nastavu u svom radu samostalno ili u suradnji s nekoliko kolega/ica, a takvi projekti i istraživanja će biti dio modularne nastave prema kojoj idemo. Zbog toga mislimo, da osim ponekog izazova u komunikaciji s kolegama i kolegicama iz predmeta koji kao takvi nestaju i postaju dio strukovnih kurikula, zapravo ne bi trebali imati većih problema. Najveći izazov će biti ravnateljima i satničarima, koji trebaju zaduženja nastavnika za pojedine ishode ili module uklopiti u raspored, a posebno će to doći do izražaja u polivalentnim školama sa više obrazovnih programa i područja.